2024年6月16日日曜日

XY / YG 和訳(意訳)

Intiumも
名古屋 ell.SIZEも
大阪 堂島リバーフォーラムも行った俺が、
YOSHIの想いを鑑みて意訳。

しかし、ライブでVOICE全然演らないな~、めちゃ好きなんだけど・・・



XY / YG

We don't wanna go down that road
The road abandoning us to somewhere we don't belong
俺たちはもう戻ることはない
俺たちの居場所がない道なんかに

People've gotta be wondering
Ready? What are we fighting for baby
人々は疑問に思っているだろう
いいか?俺たちが何のために戦うか、分かってるか、ベイビー?


[LAP]
You call me, problematic, complicated
My pain's systematic, underrated
You show me the way around all o'my rage(Ha)
So now we're gonna break out o'these heavy chains
お前は俺を問題児、複雑だと言う
俺の痛みは深く、誰にも理解されなかった
お前は俺の怒りの中で道を示してくれた(Ha)
だから今、俺たちはこの重い鎖を断ち切るんだ


心に秘めた念い no no no baby
They be saying stuff every day
Gutta gives us a cry day
心に秘めた想い no no no ベイビー
毎日誰かが何か言ってくる
だが俺たちは泣くこともある


There is no tomorrow, so don't tell me what I got'do now now now baby
It's time we gotta resolve it yeah
I won't keep these pages
明日はないから、俺に指図するな now now now ベイビー
今こそ決着をつける時だ
未練はもう捨てた


I don't care what you say
You don't care what I want
Don't care anymore
I just go, don't care what you want
何を言われても気にしない
俺の願いなんて興味ないだろ
もうどうでもいい
俺は進む、どう思われようとも


We don't care what they say
We just do what we want
Don't care anyway
We'll just...now let it go,let it go.
俺たちは誰が何と言おうと
ただやりたいことをやるだけ
どうでもいい
ただ…今、解き放て、解き放て


Na na na... Na na na na...
Na na na... Na na na na... Yeah!


叫べ loud, 叫べ louder
叫べ loud, Shhhhhhh
叫べ loud, 叫べ louder
叫べ loud, 叫べ loud, 叫べ loud,


You're the one who keeps me in check cause you know me
Know me more than anyone around me
お前だけが俺を抑えられる、だってお前は俺を知っているから
周りの誰よりも俺を知っている


I know you're watching me, know you're watching me, baby
I know you're watching me, Know you're watching me
お前が俺を見ているのは分かっている、お前が俺を見ているのは分かっている、ベイビー
お前が俺を見ているのは分かっている、お前が俺を見ているのは分かっている


心に秘めた念い no no no baby
They be saying stuff everyday (Tellin'ya everyday)
Gotta give us a cry day (Whoa)
心に秘めた想い no no no ベイビー
毎日誰かが何か言ってくる(毎日言ってる)
だが俺たちは泣くこともある(うぉ)



There is no tomorrow, so don't tell me what I got'do now now now baby
It's time we gotta resolve it yeah
I won't keep these pages
明日はないから、俺に指図するな now now now ベイビー
今こそ決着をつける時だ
未練はもう捨てた


[guiter solo]


Watch your mouth
You don't scare me
Turn away and now
We're proud of stayin' in this game(Game)
口を慎め
俺を怖がらせることはできない
背を向けて、今
このゲームに残っていることを誇りに思う(ゲーム)


I don't care what you say
You don't care what I want
Don't care anymore
I just go, don't care what you want
何を言われても気にしない
俺の願いなんて興味ないだろ
もうどうでもいい
俺は進む、どう思われようとも


We don't go what they say
We just do what we want
Don't care anyway
We're just... now, let it go, let it go
俺たちは誰が何と言おうと
ただやりたいことをやるだけ
どうでもいい
ただ…今、解き放て、解き放て


Na na na... Na na na na...
Na na na... Na na na na... Yeah!

Yo yo, why you lookin like this?
Go,go,go come on!
Yo yo、何でそんな顔してんだ?
行け、行け、行け、来い!



0 件のコメント:

コメントを投稿